Zostań partnerem klienta

Każde działanie z naszej strony powoduje określone skutki. I to zarówno to, które przyniesie oczekiwany efekt jak i to, które tego efektu nie przyniesie. Przygotowanie się do rozmowy z klientem w celu sprzedaży produktu lub też świadczenia na jego rzecz określonych usług wymaga więc bardzo starannego przygotowania. Najważniejszą kwestią jest odpowiednie poprowadzenie rozmowy i przekonanie przyszłego nabywcy do tego, aby to on sam wyszedł z założenia że nasza propozycja jest dla niego wręcz stworzona. Musimy więc przede wszystkim znać choć kilka najistotniejszych informacji o kliencie. W jaki sposób możemy to osiągnąć?

Informacje o kliencie

Informację o osobie do której dzwonimy możemy uzyskać z kilku źródeł. Pierwszym jest oczywiście samodzielne zbieranie bazy adresowej klientów do których zamierzamy zadzwonić i zaproponować współpracę. Wówczas robi się to poprzez stronę lending pages umieszczoną zarówno na stronie głównej naszej witryny jak i na poszczególnych jej podstronach (najlepiej na wszystkich z których witryna się składa) składającą się z dwóch pól: pola imię i nazwisko (bądź samo imię) a także pola do wpisania adresu e-mail. Osoba która wypełni ten krótki formularz daje nam podstawowe informacje – imię osoby zainteresowanej naszymi produktami jak również adres e – mail na który wyślemy zapytanie o przesłanie oferty współpracy. Innym sposobem jest zakup gotowej bazy danych. Jest to o tyle lepsze rozwiązanie, że kupując dane klientów otrzymujemy od razu gotowy plik bazodaniowy który oprócz imienia i nazwiska zawiera także inne informacje jak adres strony internetowej, branże, liczbę zatrudnionych pracowników. Co istotne – tutaj także musimy wysłać ponowną zgodę na przesłanie oferty (nowelizacja przepisów) pomimo, że zdobyła ją już firma od której bazę nabyliśmy. W tym przypadku marketing telefoniczny jest szybszy i skuteczniejszy ale też i zgodny z obowiązującym prawem. Kiedy mamy już podstawowe narzędzie naszej pracy przygotujmy się do prowadzenia rozmowy.

Jak prowadzić skuteczny marketing sprzedaży?

Przygotowanie się do rozmowy z klientem jest najważniejszym krokiem. Tak najważniejszym (nie jest nim sprzedaż bo to efekt końcowy naszych działań). Dlaczego tak jest? Jest tak dlatego gdyż skuteczny marketing sprzedaży nie polega tylko i wyłącznie na wyrecytowaniu wyuczonych na pamięć formułek. Takiego postępowania należy się bezwzględnie wystrzegać. Telemarketer musi być dla klienta równorzędnym rozmówcą – partnerem z którym klient ma ubić dobry interes. Czasy, kiedy to telemarketing rządził się takimi prawami już dawno należą do przeszłości. Dziś klienci są bardziej świadomi. Lubią dokonywać zakupów lecz nie lubią robić tego pod przymusem. Dlatego też prezentując ofertę musimy przekonać klienta do tego aby sam zainteresował się produktem lub usługą i wciągnąć go w dalszą rozmowę. Trzeba zadawać pytania pobudzające jego wyobraźnię i skłaniające do zadawania pytań produkt czy usługę. Klienta należy wciągnąć w dialog. Unikajmy także stosowania pytań zamkniętych oraz wyłuszczenia całej oferty od razu. Pytać ma rozmówca – my mamy słuchać i notować spostrzeżenia (preferencje i potrzeby klienta) które przydadzą się nam w dalszej części rozmowy (prezentacja oferty). Jeżeli nie będzie tego robił to z całą pewnością telemarketer będzie dla klienta zwyczajnym sprzedawcą jakich wielu. Zostań partnerem klienta, sonduj jego potrzeby, przedstawiaj ofertę w taki sposób aby klient widział w niej korzyści dla siebie a wtedy pokonasz każdą jego obiekcję i osiągniesz to co zamierzasz – sprzedaż.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *