Zdobywanie lead – ów

Zdobycie wartościowych kontaktów do klientów którzy będą chcieli kupić produkt lub usługę wiąże się z wieloma problemami. Szczególnie w przypadku kiedy dopiero co zamierzamy stworzyć bazę danych zawierających kilkaset rekordów. Jak trudne jest to zadanie przekonamy się już w pierwszych tygodniach zbierania danych. Są jednak sposoby na zdobywanie lead – ów które możemy wykorzystać do budowy własnej bazy klientów. 

Zanim zaczniesz budowę bazy

Zanim rozpoczniemy budowę pierwszej bazy klientów musimy zastanowić się nad tym, do jakiej grupy docelowej będą ci klienci należeć. Czy naszymi głównymi odbiorcami będą przedsiębiorcy czy też osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej. Pamiętać należy o tym, że sposoby zdobywania leadów w odniesieniu do przedsiębiorców będą się pomiędzy sobą w znaczący sposób różnić. Określenie grupy docelowej jest więc bezwzględną koniecznością. Ułatwi nam to dotarcie do klienta o wiele łatwiej i szybciej. Nie oznacza to jednak, że będzie to proste – będzie jednak znacznie łatwiejsze niż „idąc na ślepo”. Mając już określone do kogo w pierwszej kolejności będziemy „uderzać” możemy zaczynać. Nie możemy przeoczyć jednak pewnej prawidłowości – dane klientów indywidualnych o wiele trudniej jest zdobyć niż klienta firmowego.

Budowa bazy danych klientów

Kiedy została ustalona już grupa docelowa pora zacząć zbierać dane potencjalnych klientów. Od czego można zacząć? Najważniejszym narzędziem do zbierania bazy teleadresowej i co także ważne narzędziem darmowym jest firmowa strona internetowa. I choć czynność ta przy jej pomocy może zająć nawet kilka miesięcy (dane dobrej jakości), to jednak nie możemy z tego sposobu zrezygnować. Zawsze bowiem mieć słabą bazę zawierającą kilkadziesiąt rekordów niż nie mieć jej wcale. Zbieranie lead – ów na później prowadzony marketing sprzedaży odbywa się tutaj przy pomocy strony landing page. Sprowadza się ono do wpisania w odpowiednim miejscu imienia, nazwiska oraz adresu e – mail odwiedzającego który w zamian za dostęp do pozostawienie swych danych otrzymuje dostęp do tej części serwisu internetowego na której otrzymuje bezpłatny dostęp do artykułów lub treści wyłącznie dla osób które zarejestrowały swój adres e – mail w bazie. Innym sposobem na zdobywanie lead-ów jest oczywiście wysyłanie do zarejestrowanych użytkowników innych portali mailingu. Zbierane w ten sposób dane są choć w minimalnym stopniu na początek wystarczające. Z reguły są one średniej jakości w porównaniu do profesjonalnej bazy adresów e – mail które można również zakupić. Dane te są najwyższej jakości z prostego względu – firmy je zbierające weryfikują ich poprawność i aktualność nawet kilkukrotnie w ciągu miesiąca. Zyskujemy więc pewność, że taki zbiór danych będzie najbardziej użytecznym i co najważniejsze zgodny z obowiązującymi przepisami prawa a więc idealnie będzie się nadawał do prowadzenia akcji marketingowych poprzez usługi call center. Pracując na takich danych nasz późniejszy marketing sprzedaży będzie docierał tam, gdzie chcieliśmy. Nasze wcześniejsze działania przyniosą oczekiwane rezultaty o wiele szybciej przy jednoczesnej znaczącej redukcji kosztów – ogólnodostępne lecz płatne bazy danych prowadzone przez państwowe instytucje są stosunkowo tanie w porównaniu z danymi sprzedawanymi przez firmy zajmujące się ich zbieraniem. Nie mamy również pewności czy są aktualizowane na bieżąco.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *