Wirtualny asystent – w czym może pomóc?

Sprzedaż produktu wiąże się dla przedsiębiorcy z szeregiem problemów. I to problemów nie tylko natury biznesowej, które wymagają skoordynowania kilku działań jednocześnie lecz także i tych, które spowodowane są brakiem czasu dla najbliższych. Jest jednak rozwiązanie szyte na miarę, które w tych właśnie kłopotach może skutecznie pomóc. Jest nim wirtualny asystent. W czym może pomóc nam i naszej firmie i na jakich zasadach najlepiej jest rozpocząć z taką osobą współpracę? 

Kiedy zawsze brakuje czasu…

Prowadzenie każdego rodzaju biznesu wymaga przede wszystkim od osób za niego odpowiedzialnych odpowiedniej ilości czasu na wykonanie poszczególnych czynności. A jak wiemy – czasu tego zawsze będzie brakowało. Szczególnie w fazie początkowej kiedy inicjatywa dopiero raczkuje i wszystko trzeba wykonywać niemalże w tym samym czasie. Właściciel niewielkiej firmy musi jakoś sobie z nawałem obowiązków poradzić. Nikt nie jest maszyną która będzie w stanie wszystkie sprawy załatwić. W wielu sytuacjach będziemy potrzebować wsparcia. Jeżeli naszej firmy nie stać na zatrudnienie w tradycyjny sposób sekretarki, możemy poradzić sobie inaczej. Rozwiązaniem jest wirtualny asystent pełniący rolę wirtualnej sekretarki. Dzięki współpracy zyskujemy nie tylko wsparcie w codziennym prowadzeniu firmy ale i oszczędzamy na kosztach składek ZUS itp..

Wirtualny asystent – na co możemy liczyć?

Zatrudnić wirtualnego asystenta możemy na kilka sposobów. Czy to w cyklu miesięcznym czy też tylko wtedy, kiedy potrzebujemy natychmiastowego wsparcia w załatwieniu szybko najważniejszych firmowych spraw. Wirtualnemu asystentowi możemy zlecić praktycznie każde zadanie – od umówienia spotkania z klientem, odbioru połączeń telefonicznych kierowanych pod numer firmowy (w tym także do osób decydujących o poszczególnych zadaniach – dyrektorów, kierowników poszczególnych działów), poprzez wykonywanie połączeń wychodzących aż po sprawy wydawałby się mogło znacznie bardziej prozaiczne dotyczące życia osobistego jak np. zamówienie i zakup odzieży wizytowej, rezerwację lotu itp. Wirtualny asystent dzięki wieloletniemu doświadczeniu w call center jest w stanie wykonywać kilka czynności w tym samym czasie. Jego ręce pozostają bowiem wolne. W swojej pracy wykorzystuje bowiem nie tylko komputer i urządzenia biurowe ale także i profesjonalny system informatyczny (np. usługa SaaS czyli  „w chmurze”) obsługujący zgłoszenia oraz zapytania klientów. A to w znaczący sposób przyspiesza i ułatwia jego pracę. Można oczywiście z tego rozwiązania zrezygnować i jeszcze bardziej ograniczyć firmowe koszty i działać w tradycyjny sposób (jak sekretarka) ale w dłuższej perspektywie jest to rozwiązanie opłacalne  przede wszystkim ze względu na dostęp do pełnych statystyk które następnie można interpretować zwiększając tym samym efektywność podejmowanych w firmie działań. Przedsiębiorca korzystający z usług wirtualnego asystenta zyskuje więc czas na to, na czym zna się najlepiej – prowadzeniu  własnego biznesu. Nie musi się martwić, że umknie mu ważny termin lub spóźni się na rozmowę w sprawie intratnego kontraktu. I co chyba najważniejsze – usługi wirtualnego asystenta są idealne ze względu na ponoszone koszty. Korzystając z usługi wirtualnego asystenta korzystamy z niej tylko wtedy, gdy faktycznie jej potrzebujemy. Płacimy wówczas stawkę godzinową omijając kosztowną umowę o pracę lub cywilnoprawne (umowa zlecenia) od których płacić musimy składki ZUS za pracownika. Rozliczenie z kontrahentem następuje wtedy albo na podstawie tradycyjnego rachunku albo faktury.

 

Przeczytaj również

Zdobywanie lead – ów

Jak prowadzić rozmowę sprzedażową?

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *