Usługi call center – dla kogo?

Prowadzenie nawet niewielkiej firmy handlowej wymaga od jej właściciela wielu wyrzeczeń oraz dysponowania czasem którego tak naprawdę nie ma. Samo dotarcie do klienta z ofertą to dopiero połowa sukcesu. Można to osiągnąć bez większych trudności poprzez reklamę zamieszczoną w lokalnej prasie lub telewizji. Zawsze ktoś ją zobaczy. Ale czy dokona zakupu to już inna sprawa. Dlatego w sprzedaży warto posiłkować się innymi kanałami sprzedaży. Dobrym pomysłem są usługi call center. Dla kogo są przeznaczone i w czym mogą pomóc firmie? 

Dotarcie do klienta poprzez call center 

Kluczem do sukcesu nie jest jednak samo zobaczenie oferty przez konsumenta. Jest nim przekonanie do tego, aby dokonał zakupu właśnie naszego produktu. A to rzecz nie łatwa. Pierwsza rozmowa z reguły nie przynosi oczekiwanych rezultatów w postaci sprzedanej usługi. Kontakt należy ponowić. Zwłaszcza jeżeli trafimy na osobę która nie ma obecnie czasu na rozmowę. Najważniejszy jest więc czas którego jak to zwykle bywa zawsze brakuje. Tak samo jak rąk do pracy. Przedsiębiorca może sobie jednak w łatwy sposób poradzić z taką sytuacją decydując się na profesjonalne usługi call center. Dotarcie do klienta poprzez telefon mimo, że wydaje się stratą czasu, dać może więcej niż się nam wydaje. Po pierwsze – zwiększymy sprzedaż, po drugie – klient może zostać z nami na dłużej jeżeli jego problemy zostaną rozwiązane szybko i sprawnie.. Jak firma może to osiągnąć? Oczywiście profesjonalizmem. Szukanie rozwiązania przez obsługę klienta nawet najdrobniejszego problemu pozwala na zatrzymanie odbiorcy z firmą na dłużej. Przede wszystkim więc profesjonalna obsługa klienta charakteryzująca się w głównej mierze wspomnianym już profesjonalizmem niezależnie od typu osoby, z którą przyjdzie nam prowadzić rozmowy. Klienci są bowiem przeróżni, nigdy nie wiemy, z jakim nastawieniem przyjdzie się zetknąć w danym momencie. Ma to znaczenie nie tylko w chwili nawiązania pierwszego kontaktu (a więc z osobą do której telefonujemy po raz pierwszy). Profesjonalizmem musimy wykazać się też wtedy, kiedy ponawiamy kontakt (np. przedłużenie umowy) lub też obsługujemy kanał jakim jest infolinia. Nie zawsze więc prowadząc niewielką firmę będziemy w stanie nim się wykazać. Głównie przez brak czasu oraz wystarczającej liczby pracowników którzy byliby w stanie odpowiadać na stale pojawiające się pytania i wątpliwości. Dlatego też obsługa klienta stanowi tak istotną wartość.

Dla kogo usługi call center?

Opinie nt. tego, że na usługi call center i contact center powinny zdecydować się jedynie największe firmy jest przeważająca ilość. Tak jednak nie jest! Dawniej oczywiście z ich możliwości korzystały wyłącznie największe podmioty gospodarcze (głównie firmy usługowe), ale sytuacja ta w ostatnich latach uległa diametralnej zmianie. Dawniej niedoceniany telemarketing, obecnie zyskuje coraz większą popularność także pośród mikro firm. I to nie tylko firm świadczących usługi lecz także i sprzedających produkty. Sprzedaż ewoluuje i obecne ograniczanie się jedynie do danego regionu jest bardzo dużym błędem. Doskonale wiedzą o tym sklepy internetowe (nawet niewielkie) które sprzedają zarówno przez Allegro jak i poprzez właśnie sprzedaż przez telefon czy obsługę chatu znajdującego się na stronie. Dzięki call center zwiększają więc zarówno sprzedaż (wiele kanałów sprzedaży) jak i obsługę posprzedażową klienta.

A Wy jak sądzicie, czy tylko wielkie korporacje powinny korzystać z telemarketingu?

 

Może Cię zainteresuje

Stres w pracy telemarketera

Jak zdobyć odbiorcę naszego produktu?

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *