Skuteczny marketing telefoniczny

Znalezienie skutecznej metody sprzedaży przez telefon nie jest rzeczą prostą jak w pierwszej chwili może się wydawać. I choć sprzedaż przez telefon jest dziś jedną z najpopularniejszych form dotarcia z produktem do klienta, to obecnie trzeba posłużyć się odmiennymi niż jeszcze kilka lat temu technikami sprzedaży aby prowadzić skuteczny marketing telefoniczny. Jakimi? 

Telemarketing – czego robić nie należy?

Obecny świat opiera się przede wszystkim na sprzedaży jak największej ilości produktów oraz usług. Nie zawsze jednak telemarketer na którym spoczywa obowiązek sprzedaży możliwie jak największej liczby produktów lub usług będzie w stanie wywiązać się z tego zadania. Wykonując kilkadziesiąt rozmów telefonicznych wcale nie musi sprzedać produktu. Zajmie bowiem czas klienta, który nie będzie zainteresowany zakupem, zwłaszcza, jeżeli będzie wyłącznie typowym sprzedawcą – to największy z błędów który popełniają dopiero co zaczynający swoją przygodę nowicjusze. Tego klienci nad wyraz nie lubią. Klient chce być traktowany w sposób indywidualny i poważny a nie jak kolejna już dziesiąta czy setna osoba z którą rozmawiamy w sposób szablonowy i przewidywalny. Rozmówca natychmiast to wyczuje i na tym rozmowa się zakończy w najlepszym wypadku słowami „Dziękuję za rozmowę”. A przecież właśnie takiej sytuacji chcemy uniknąć.

Najważniejsze są potrzeby klienta

Rozmowa musi być więc kierowana tylko i wyłącznie do osoby z którą rozmawiamy – to obecnie niepisana zasada, jaką rządzi się skuteczny marketing telefoniczny. Sztywne szablony rozmów nie przyniosą już rezultatów. Klienta po prostu trzeba znać. A przynajmniej jego imię, nazwisko oraz tym, czym się zajmuje. Wbrew pozorom otwarcie rozmowy odgrywa kluczową rolę. Trzeba zacząć od przedstawienia się, kilku słów o biznesie klienta. Dopiero wówczas (jeżeli klient się nie rozłączy a jest na to duża szansa kiedy jesteśmy z klientem w relacji partnerskiej) można przejść do dalszych etapów – prezentacji zalet produktu lub usługi, które ułatwią firmie klienta „życie”. Mówiąc korzyściami trzeba rozmówcy słuchać, aby móc po zakończeniu omówienia oferty odpowiadać na jego pytania i wątpliwości co do oferty. Im lepiej będziemy w stanie to zrobić tym większa szansa na udaną transakcję.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *