Kiedy marketing telefoniczny nie jest skuteczny?

Prowadzenie rozmów handlowych nie należy do prostych ani łatwych. Przekonało się o tym już bardzo wiele osób, głównie właścicieli niewielkich firm a także osób działających na zlecenie największych koncernów, pracujących w call center. Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez telesprzedawców? Kiedy marketing telefoniczny nie jest skuteczny i przynosi dla firmy najwięcej szkód a kiedy potrafi zmieść firmę i jej produkty na wyżyny? 

Telemarketing – Tak było kiedyś…

Obecnie sposoby sprzedaży, z którymi mieliśmy do czynienia w latach 90 – tych ubiegłego wieku w przypadku sprzedaży bezpośredniej w domu klienta już się nie sprawdzają. Dziś już nie działa „zagadywanie klienta” polegające na błyskawicznym wypowiadaniu setek słów będących jedynie bełkotem z którego tak naprawdę nic nie wynika. I nawet jeżeli klientowi produkty lub usługi które chcemy sprzedać faktycznie mogłyby „ułatwić życie”, to klient zostanie zniechęcony do ich zakupu naszą gadatliwością i brakiem skupienia się na konkretach które go interesują. Ta sama zasada odnosi się również do usług call center (sprzedaż przez telefon). Klienci ewoluowali. Wiemy o tym doskonale ponieważ sami nimi jesteśmy i nie przepadamy za sprzedażą „napadową” i wciskaniem na siłę. I choć prawdopodobnie nie raz dokonaliśmy zakupu w ten właśnie sposób, to jest wielce prawdopodobne, że był to nasz ostatni raz – klienta nabić w butelkę można jedynie raz. Najlepszym przykładem są firmy które już na rynku nie istnieją bo poszły w ilość zapominając o jakości i obsłudze klienta. Aby telemarketing był skuteczny konieczne jest zastosowanie zupełnie innej strategii marketingowej od tej którą znamy.

Usługi telemarketingowe – o czym należy pamiętać?

Klienci są coraz bardziej wymagający co do jakości produktu i świadomi swoich potrzeb. To właśnie zadanie przed którym staje każdy telemarketer chwytający za słuchawkę. Zanim osoba do której dzwonimy zgodzi się na dokonanie zakupu telemarketera czeka prawdziwa seria pytań o najdrobniejsze szczegóły dotyczące zarówno samej oferty jak i firmy która ją proponuje. Nie miejmy złudzeń – klient uwielbia kupować lecz nie znosi jeżeli mu się coś sprzedaje. W trakcie rozmowy nie sprawdzają sie już standardowe skrypty rozmowy telefonicznej. Klient w relacji ze sprzedawcą oczekuje bowiem partnerstwa a więc czegoś więcej aniżeli tylko „katarynki” jak to niejednokrotnie ma to miejsce w trakcie prowadzenia rozmów sprzedażowych  Ten schemat już się nie sprawdza a jeżeli już to w bardzo wąskim zakresie – działa jedynie na osoby które kupią byle tylko telemarketer nie zawracał im więcej głowy (coraz mniej liczne przypadki). Kluczem do skutecznej sprzedaży są korzyści dla klienta z zakupu oferty. Wymieniając je trzeba robić to umiejętnie i prezentować sprawdzone i potwierdzone statystykami dane. Oszukiwanie nabywcy jest obecnie nie do przyjęcia. Jeżeli to zrobimy możemy pożegnać się z pozytywnym wynikiem sprzedaży. Zarówno obecnym jak i przyszłym. Klient po prostu u nas nie kupi i przejdzie do konkurencji.

Chcesz coś jeszcze dodać? Zapraszamy do dodawania komentarzy 🙂

 

Przeczytaj również:

Zostań partnerem klienta

Usługi call center – dlaczego warto na nie postawić?

 

 

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *