Jak podnieść skuteczność sprzedaży?

Sprzedaż jak łatwo się zorientować jest obecnie jednym z najlepiej opłacanych zawodów. To właśnie sprzedawcy zarabiają najwięcej gdyż od sprzedanego produktu lub usługi otrzymują stosowną prowizję. Jednak sprzedawca sprzedawcy nie równy. Jeden ma lepsze wyniki, drugi gorsze. W jaki więc sposób można podnieść skuteczność osób które mają niski współczynnik sprzedanych produktów/usług w porównaniu ze swoimi konkurentami? Czy jest to w ogóle możliwe w dzisiejszych czasach?

Sprzedaż – czy może wyglądać lepiej?

Oczywiście, że sprzedaż może wyglądać inaczej tzn. lepiej nawet u mało doświadczonych osób które dopiero co zaczynają swoją przygodę jako handlowcy. W jaki sposób mogą ją zwiększyć? Pierwszym zagadnieniem jest oczywiście ich doświadczenie zawodowe na tym stanowisku ale nie tylko. Jak w każdej branży, tak i w sprzedaży liczą się przede wszystkim trzy rzeczy:

  • Wiedza,
  • Doświadczenie,
  • Umiejętności interpersonalne.

Teoretyczne aspekty sprzedaży

Posiadając je wszystkie, każdy może sprzedawać od razu. Jednak niestety, ale tylko nieznaczna część osób może się nimi poszczycić. Większość osób jeżeli posiada wiedzę teoretyczną związaną z technikami sprzedaży lecz nigdy nie sprzedała żadnego produktu nie będzie potrafiła odnieść się do potrzeb klienta bo to one są tutaj najważniejsze. Co z tego, że potrafimy wymienić cechy produktu i go zachwalać jeżeli nie znamy mowy ciała. Klient niestety głupi nie jest i widzi więcej niż się nam wydaje. I tutaj właśnie przydają się szkolenia praktyczne z technik sprzedaży. Uczą mowy ciała, zachowania się w kontakcie z klientem (pomijając osoby, które z żyłką sprzedawcy się urodziły). I chociaż wielu sprzedawców zdoła wykształcić w sobie te cechy to czy będą one przydatne w dziale call center? Przecież wówczas pracuje się na słuchawce, klient nie widzi doradcy z którym rozmawia. Może i nie widzi osobiście, ale jest w stanie wyczuć nasze nastawienie do rozmowy. Dlatego sama wiedza nie wystarczy. Trzeba potrafić rozmawiać z klientem przez telefon w taki sam sposób jakby robiło się to osobiście twarzą w twarz. I tutaj przydaje się oczywiście doświadczenie.

Doświadczenie w pracy telemarketera

Drugi aspekt jeżeli chodzi o sprzedaż (telefon, sms, czat) to właśnie tak niezbędne doświadczenie w sprzedaży przez telefon. Im jest ono dłuższe, tym doradca (inaczej zwany konsultantem) ma większe szanse na pokonanie obiekcji klienta i sprzedaż. Oczywiście można nabyć je w wieloraki sposób. Przygoda ze sprzedażą wcale nie musi rozpocząć się od razu od call center. Doskonałym sposobem zdobycia doświadczenia sprzedażowego jest zatrudnienie się w choćby w stacjonarnym sklepie z odzieżą. Jest ich przecież całe mnóstwo i na pewno będzie z czego wybrać. Pracując jako sprzedawca przecież tak czy inaczej nasza praca zależy od osiągniętych rezultatów. Jeżeli się nam nie uda wyrobić planu sprzedaży i zostaniemy zwolnieni przynajmniej osiągniemy to co zakładaliśmy – zdobędziemy cenne doświadczenie sprzedażowe które przyda się nam w innej pracy. Nawet na słuchawce. Zawsze możemy się doszkolić uczestnicząc w kolejnych szkoleniach ze sprzedaży które pozwolą nam wejść na wyższy poziom wtajemniczenia. Nauczymy się chociażby tego, w jaki sposób radzić sobie z trudnym klientem który odmawia i jak radzić sobie z wszechogarniającym stresem w pracy konsultanta.

 

Może Cię zainteresuje…

Stres w call center – jak możemy go pokonać?

Partner klienta -czy to w ogóle możliwe w call center?

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *