Dobry system call center

Sprzedając produkt za pomocą telefonu potrzebne są pewne narzędzia dzięki którym operacja sprzedażowa będzie przebiegała szybko i sprawnie. Niezbędne są rozwiązania, które ułatwią i przyspieszą pracę każdego zatrudnionego w firmie telemarketera. Na rynku znajdziemy wiele tego typu rozwiązań – ważne jest aby wybrać taki system call center (telefonicznej obsługi sprzedaży), który będzie odpowiadał potrzebom firmy w możliwie największym stopniu. Czym kierować się przy jego wyborze? 

Systemy call center skrojone na miarę

Zanim wybierzemy program do sprzedaży przez telefon, winniśmy określić zakres usług które będą dotyczyły sprzedawanych wyrobów. Odpowiedzmy więc na pytanie co w zakres tych usług wchodzi. Czy będzie to tylko i wyłącznie sama sprzedaż czy również prezentacja oferty produktowej połączona z windykacją? Im opcji z których będziemy korzystać będzie więcej, tym system call center musi być bardziej rozbudowany.  Nie oznacza to jednak, że decydując się na dane rozwiązanie, musimy od razu inwestować większość firmowych środków w bardzo rozbudowany system. Systemy call center skrojone na miarę to produkty zawierające jedynie podstawowe opcje. W szczególności mowa o systemie obsługującym połączenia wychodzące oraz przychodzące (na telefony stacjonarne oraz komórkowe), obsługę jednego numeru telefonu, możliwość uruchomienia dla przynajmniej trzech stanowisk marketerskich wraz z możliwością zapisu i odsłuchu rozmów prowadzonych przez konsultantów. Nie obejdzie się także bez możliwości stworzenia choćby podstawowych formularzy wypełnianych przez obsługę infolinii oraz zapisu statusów poszczególnych rozmów.

Bardziej rozbudowane systemy call center

Oferta firm zajmujących się tworzeniem oraz wdrażaniem indywidualnych rozwiązań systemów call center nie obejmuje tylko funkcjonalności wymienionych powyżej. Bardziej rozbudowane systemy call center to produkty stworzone przede wszystkim dla dużych firm zajmujących się sprzedażą produktów oraz usług mających przede wszystkim własne call center i które tylko w ten właśnie sposób działają (bez konieczności korzystania z usług outsourcingu). W tych przypadkach wykorzystywane są przede wszystkim centrale telefoniczne wykorzystujące w głównej mierze telefonię Voip. Tutaj do dyspozycji osoba telemarketera otrzymuje bardzo rozbudowane narzędzie pracy. Oprócz podstawowych – rozmów wychodzących i przychodzących, prostych szablonów rozmów, dobry system call center oferuje również możliwość prowadzenia czatu, wysyłania e-maili (obydwie opcje w trakcie trwania rozmowy z innym klientem lub tym samym), możliwość prowadzenia sprzedaży krzyżowej a także monitorowania efektów swojej pracy przy pomocy analizy w postaci wykresów.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *