Call center i rozmowy handlowe

Decyzja o własnej firmie dla większości przedsiębiorców nie jest podejmowana z dnia na dzień. Wymaga bowiem dogłębnej analizy zarówno możliwości finansowych przedsiębiorcy, biznesowego otoczenia jak również posunięć konkurencji. Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie jednak sprawy z tego jak wiele mogą pomóc usługi call center i rozmowy handlowe z potencjalnymi odbiorcami produktów. 

Przygotuj się zanim rozpoczniesz rozmowę handlową

Właściwe przeprowadzenie rozmowy handlowej z klientem jest kluczem do osiągnięcia zamieszonego przez firmę celu – sprzedaży produktu lub umówienia się na spotkanie. Dlatego też wymaga tak dużo uwagi. Przygotowując skrypt rozmowy większość osób odpowiedzialnych za marketing sprzedaży zanim jeszcze przekaże go do „użytku” telemarketerom dokładnie analizuje każdy jego aspekt punkt po punkcie aby możliwie jak najbardziej zbliżyć się do idealnego wzorca obsługi klienta.

Kiedy masz już przygotowany model rozmowy…

I choć nie jest to rzecz łatwa, to jednak poświęcony czas da w końcu efekty, nawet jeżeli dany schemat rozmowy nie sprawdzi się w kilku lub kilkunastu rozmowach. Po każdym przeprowadzeniu wywiadu z klientem skrypt rozmów może być przez osobę dzwoniącą modyfikowany i dopasowywany do aktualnej sytuacji. Zachowanie klientów jest bowiem powtarzalne. Notując wszystkie obiekcje klientów w końcu wypracujemy idealny schemat rozmowy który sprawi, że klient prowadząc z nami rozmowy handlowe nie będzie w stanie podać racjonalnych argumentów przeciwko naszym słowom. Wówczas każda, nawet trwająca klika minut rozmowa telefoniczna przyniesie oczekiwany efekt – sprzedamy produkt. To jest podstawowa zasada na jakiej działa marketing telefoniczny.

Jak dobrze zakończyć rozmowę?

Kiedy już udało się nam przekonać klienta do skorzystania z usług i podpisanie umowy ogranicza się wyłącznie do przesłania pod jego adresem umowy pora zakończyć rozmowę. Jak zrobić to efektywnie i w sposób nie zabierający czasu zarówno nam (mamy przecież jeszcze kilkadziesiąt telefonów do wykonania) jak i klientowi który ma też inne rzeczy do roboty? Zakończenie rozmowy przez call ceneter powinno odbyć się szybko i ograniczyć się wyłącznie do podsumowania oferty, jej najważniejszych opcji, potwierdzenia adresu wysyłki oraz pożegnania się bez zbędnych słów.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *