Brak zainteresowania produktem – co robić?

Praca telemarketera nie należy do najłatwiejszych. Każdego dnia, nawet kilkanaście razy dziennie spotyka się on z odmową przeprowadzenia rozmowy. Nawet po kilku sekundach od rozpoczęcia kontaktu. Otwarcie rozmowy, przedstawienie się i zaproponowanie rozmowy dla wielu osób, szczególnie dopiero co rozpoczynających pracę w telemarketingu stanowi naprawdę duże wyzwanie. Jak sobie radzić w takiej sytuacji? 

Pierwsze chwile rozmowy

Telemarketing jest w stanie pomóc o ile osoba po drugiej stronie zachowa odpowiednie standardy. A to nie jest takie proste – zwłaszcza jeżeli konsultantowi towarzyszy stres w call center.

Rozpoczynając rozmowę trzeba się do niej przygotować – wiedzieć co zaproponować klientowi, aby zgodził się choć chwilę porozmawiać o produkcie pomimo tego, że w pierwszej chwili nie jest nim zainteresowany. Badanie jego potrzeb jest więc absolutną podstawą od której powinno się zacząć rozmowę sprzedażową. Trzeba zadać pierwsze pytanie. Pytanie na które nie będzie w stanie odpowiedzieć zamykająco (odpowiedzi na pytania tak, nie) a które będzie uzależnione od tego, czy uda się nam go utrzymać przy słuchawce chociażby minutę. Tyle czasu wystarczy, aby przejść do kolejnej fazy sprzedaży – prezentacji oferty.

Kiedy pierwsze koty za płoty mamy za sobą

Zadawajmy więc pytania wprowadzając rozmówcę w dialog – to nie typowe call center jak się wydaje na początku. To rozmowa o korzyściach dla klienta a nie interesach naszej firmy. Tylko wtedy mamy szansę jako sprzedawca na to, że potencjalny klient zainteresuje się ofertą. Klient niech odpowiada i zadaje pytania. O to nam chodzi. Im więcej ich zada i uzyska odpowiedzi tym większa szansa ku temu, że czas na rozmowę nie był czasem straconym. Mając odpowiedzi na nurtujące go pytania z całą pewnością nie zada kolejnych. Dokona zakupu produktu głównego i być może kupi także produkt lub usługę uzupełniającą. Pamiętajmy – sukcesu nie osiąga się natychmiast i przy każdej rozmowie telefonicznej. Usługi call center są branżą specyficzną, wymagającą zaangażowania ze strony konsultanta. Klienta, zanim rozpoczniemy rozmowę musimy chociaż w minimalnym stopniu poznać bo tylko wtedy mamy szansę poznać i jego potrzeby.

A jak Wam udaje się przekonać klienta do poświęcenia 5 minut na rozmowę?

 

Może Cię zainteresuje…

Usługi call center – dla kogo?

Wirtualny asystent – w czym pomoże?

 

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *